domingo, 16 de marzo de 2008

Les Campanyes Electorals a la web.

Una vegada més es demostra les infinites capacitats de la multimèdia i Internet, els polítics s’han adonat que mitjançant planes web i la utilització de la web 2.0 la propaganda arriba amb més eficàcia que no pas amb els medis d’informació rutinàries com pot ser la televisió, ràdio o diaris.

Diria que per primer cop, en una campanya electoral no he vist tanta publicitat sobre els partits, la programació de les cadenes televisives no ha variat molt, de fet no hi ha hagut masses programes dedicats a les eleccions, la única que es recorda és el debat entre en Zapatero i en Rajoy (que la veritat es que no m’he dignat a veure). Considero positiva aquesta iniciativa de transportar quasi tota la campanya electoral a la web, per què així per als qui no l’interessi tant la política tinguin una mica de pau i no tenir que escoltar tantes bajanades ni mentides que contínuament diuen i prometen els polítics.

Si mirem les planes web dels diferents partits, observem que totes tenen la mateixa estructura:

· Informació sobre el partit polític en qüestió.
· Les notícies més actuals sobre el partit.
· Un directori en qual podrem contactar amb els diferents partits.
· I com a novetat, la implantació de seccions de web 2.0, com per exemple: vincles a blocs personals dels candidats, àudio streaming i vincles a vídeos del
Youtube sobre els últims meetings, galeries de fotografies a planes com Flickr i fins i tot, en alguns cassos vincles a planes web dedicats al candidat.

Com a curiositat cal esmentar que aquestes planes volen tenir una estètica moderna i utilitzar també l’argot típic dels navegants d’Internet ( llenguatge que es sol utilitzar als SMS), per captar més públic i sobretot fer que a la joventut els hi interessi la política, d’aquí a que facin meetings via secondlife com va fer el PSOE o posar de nom “
krme” en una plana web dedicada a Carme Chacón.

En definitiva, que cada dia les possibilitats de la web s’exploten més i el potencial que té Internet sembla no tenir límits, una prova contundent d’això és que gràcies a la web 2.0 a Eurovisió el nostre representant sigui el Rodolfo Chikiliquatre, un candidat que si fos pels entesos en la matèria no sortiria mai com a candidat però que gràcies a la campanya a la web la seva popularitat l’ha portat a on està ara, i d’això els polítics se n’han adonat.



Webs dels partits:

http://www.socialistes.cat/
http://www.ciu.cat/
http://www.esquerra.cat/
http://www.ppcatalunya.com/
http://www.iniciativa.cat/

No hay comentarios: